- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Muzički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
12. 04. 2025.
08:53 >> 08:56
Ka kvalitetnijem građanskom obrazovanju i učenju o ljudskim pravima u školama
Potreba za savremenijim i kvalitetnijim pristupom građanskom vaspitanju i ljudskim pravima u obrazovnom sistemu Crne Gore u osnovi je novog projekta Unaprijeđenje obrazovanja za građanska i ljudska prava: obrazovne reforme za snažniju demokratiju, čije je sprovođenje Centar za građansko obrazovanje (CGO) započeo uz podršku UNICEF-a, u partnerstvu sa Akcijom za ljudska prava (HRA) i Centrom za žensko i mirovno obrazovanje ANIMA iz Kotora, saopšteno je iz CGO.
Prema riječima koordinatorke programa Aktivno građanstvo u CGO-u Sare Čabarkape ovaj projekat je nastavak višegodišnjih napora CGO-a, kao i partnerskih organizacija – HRA i ANIME - da građansko obrazovanje u školama ponovo bude obavezni predmet kroz koji će učenici i učenice osnovnih i srednjih škola sticati neophodna znanja o slobodi, vladavini pravde i pravičnosti, ravnopravnosti, solidarnosti i poštovanju različitosti.
"Obrazovanje iz oblasti ljudskih prava podstaklo bi promovisanje različitosti i smanjenje socijalne distance među etničkim grupama, što je problem s kojim se crnogorsko društvo danas suočava”, navodi ona.
Projekat se, kaže, fokusira na široke konsultacije sa učenicima i učenicama osnovnih i srednjih škola, nastavnim kadrom, roditeljima, donosiocima odluka iz oblasti obrazovanja, kao i organizacijama civilnog društva koje se bave neformalnim obrazovanjem.
"Namjera je da se na ovaj način doprinese sistemskim promjenama kroz uvide u iskustva zainteresovanih strana koja se tiču statusa i uticaja građanskog obrazovanja, a što će biti formulisano kroz preporuke za unaprijeđenje efektivnosti, uticaja i institucionalnog pozicioniranja građanskog obrazovanja. Cilj projekta je unaprijeđenje znanja i bolje razumijevanje značaja građanskog obrazovanja i ljudskih prava kod učenika, roditelja, nastavnog kadra i ključnih donosilaca odluka, čime će se unaprijediti saradnja između institucija, škola, civilnog društva i međunarodnih organizacija, kao i osnaženje dijaloga o javnim politikama iz ove oblasti kroz kreiranje prilika za otvorene i sadržajne diskusije", kaže Čabarkapa.
Vjeruje da će na ovaj način donosioci odluka dobiti preporuke za jačanje uloge građanskog obrazovanja i obrazovanja iz oblasti ljudskih prava u nastavi, kao i o načinima na koje se oni predaju u modernom formalnom obrazovanju, što je prepoznato kao značajno i u Strategiji reforme obrazovanja 2025-2035.
Коментари0
Остави коментар